просмотров: 5642
Международный фестиваль кино в Торонто
История кинофестиваля в Торонто

Международный фестиваль кино в Торонто (TIFF) - один из самых престижных кинофестивалей мира, он проводится в Канаде с 1976 года, а его первое название – «Фестиваль Фестивалей». Первоначально на данном фестивале принимались к участию кинокартины, ранее уже представленные на других кинофестивалях мира, а местом проведения фестиваля являлся канадских город Йорквилл, впоследствии саму церемонию кинофестиваля перенесли в Торонто – один из крупнейших городов страны.

Особенности кинофестиваля в Торонто

Фестиваль в Торонто по традиции проходит ежегодно в сентябре, а его начало приурочено к первому понедельнику месяца, когда в Канаде празднуется День Труда. Кинофестиваль продолжается в течение одиннадцати дней, хотя награждение конкурсантов проводится уже на десятый вечер фестиваля, всегда выпадающий на субботу, а его последний день – это уже подведение его итогов, а также церемония закрытия фестиваля. В деловой части Торонто устанавливают 37 больших экранов, на которых и производится показ фильмов, представленных на конкурс. К участию в конкурсе принимаются и ретроспективы, и кинокартины, снятые на американской киностудии Голливуд, канадские фильмы, киноленты из стран Азии, Африки и Южной Америки.

Фестиваль в Торонто в настоящее время

Для многих кинолент участие в кинофестивале в Торонто является своего рода «разминкой» перед номинированием на самую известную американскую премию – «Оскар». Благодаря последовательной инвестиционной деятельности и продвижения его организаторами и спонсорами, фестиваль в Торонто превратился в жизненно важный компонент маркетинговой машины Голливуда.

Номинации и награды кинофестиваля в Торонто

Главный приз кинофестиваля достается полнометражным игровым кинофильмам, а победителя выбирает жюри, таких номинаций, как лучшие актеры и актрисы, на данном фестивале не существует. Приз зрительских симпатий выдается победителю по итогам рейтинга, который удается набрать той или иной киноленте. Рассматриваются и короткометражные фильмы как отдельная категория, несколько номинаций уделено канадскому кинематографу – отдельно для игровых и неигровых кинолент.
официальный сайт: http://tiff.net

Taika Waititi on what makes Marvel successful | TIFF 2019
Programmer of "James Gray: The Ties That Bind", Adam Cook gives an introduction to the work of James Gray.The first TIFF Cinematheque retrospective of an American filmmaker whose fidelity to cinematic tradition has often placed him at odds with the movies of the moment.http://tiff.net

James Gray: An Introduction | TIFF 2019
During the North American premiere of her new film CAPERNAUM, director Nadine Labaki stops by TIFF's Studio 9 to talk about the casting process for the film, her desire to eschew trained actors, and the discover of her young lead Zain.http://tiff.net

How director Nadine Labaki cast CAPERNAUM’s young lead | TIFF 2019
Director James Gray (We Own the Night, The Yards, Ad Astra) discusses how Joaquin Phoenix is able to naturally depict our internal conflict. Since his prize-winning debut Little Odessa in 1994, James Gray has written and directed some of the most distinctive American films of the last quarter-century: The Yards, We Own The Night, Two Lovers, The Immigrant, and The Lost City of Z. As part of the TIFF Cinematheque retrospective of his work, Gray joins us to discuss his creative process, his sometimes tumultuous relationship with the Hollywood studio system, and his forthcoming, highly anticipated science-fiction epic Ad Astra.http://tiff.net

Joaquin Phoenix: Depicting the Dark Side | JAMES GRAY | TIFF 2019
Patricia Clarkson, fresh from the World Premiere of OUT OF BLUE at the Toronto International Festival, discussed the importance of women in film, why it's not enough to simply gender swap a character, how the idea of a 58 year old woman lead shouldn't be novel, and the power of the female characters of SHARP OBJECTS.http://tiff.net

Patricia Clarkson on putting women at the centre of stories | TIFF 2019
Prior to the world premiere of his new film BODIED at the Toronto International Film Festival, director Joseph Kahn stops by to chat about RAIDERS OF THE LOST ARK, his love for Spielberg, and how he longs for more honest adventure filmmaking.http://tiff.net

Joseph Kahn on Spielberg's RAIDERS OF THE LOST ARK | TIFF 2018
Before the Canadian Premiere of FIRST MAN at the Toronto International Festival, Claire Foy discussed her award-nominated performance, her admiration for the real-life Janet Armstrong, how director Damien Chazelle encouraged improvisation during the making of the film, and the film's multi-genre style.http://tiff.net

Claire Foy discusses creating the "character" of FIRST MAN's Janet Armstrong | TIFF 2018
Director Barry Jenkins’ ambitious follow-up to Moonlight adapts James Baldwin’s poignant novel about a woman fighting to free her falsely accused husband from prison before the birth of their child.From the director of the Oscar-winning Moonlight comes a plunge into a world of Black love, with all the pain and the joy that can go along with it. In his third feature, Barry Jenkins draws deep from the well of James Baldwin, whose profound insight into African Americans' unique place in American society serves as inspiration for this gorgeous tone poem on love and justice.Tish (KiKi Layne) is only 19 but she's been forced to grow up fast. She's pregnant by Fonny, the man she loves. But Fonny is going to prison for a crime he didn't commit. As the film begins, Tish must break the news to her family, and his. Tish's mother, played with heartbreaking depth by Regina King, soon must decide how far she will go to secure her daughter's future. As Fonny, Toronto's own Stephan James gives a career-best performance of both grit and grace as a young man deeply in love but furious at what has befallen him.Jenkins reveals the layers of conflicting motivations in a filmmaking style that approaches music — dipping into Baldwin's elevated language and following his characters with unabashed devotion, fully capturing the texture of '70s New York.If Beale Street Could Talkis without doubt a romance but it's stronger than that because it refuses to indulge fantasy. Infused with Moonlight's deep lyricism and Medicine for Melancholy's flirtatious spark, Barry Jenkins's latest shows him to be our most clear-eyed chronicler of love.http://tiff.net


2008 Copyright © CanDance.ru Мобильная Версия v.2015 | PeterLife и компания
Пользовательское соглашение использование материалов сайта разрешено с активной ссылкой на сайт
Яндекс.Метрика Яндекс цитирования